10 januari 2012

Vinterdag

Igår var det en alldeles underbar förmiddag med sol och snö. Därför passade jag på att jobba både Naomi och Totta. Jag har hittat en åker som ligger bara några hundra meter från stallet och där kan man vara ostört! Naomi fick gå på lina och busa av sig lite men det finns inte så mycket bus men såhär vid igångsättningen känns det bra att ta det lite lugnt och inte bara sitta upp och nöta! Men så fort jag kommer hem från Uppsala blir det ridning även för hennes del :)

Totta fick jobba och det är det ständiga problemet med högerbogen så det är lösgörande arbete, mest i trav och galopp som gäller för henne. I morrn är det dags för hoppträning igen :)

Passade på att ta lite bilder på hästarna som nu har fått på sig vintertäcken, får se hur länge kylan håller i sig.


 Birk gör sig bra på kort :) Stilig herre!
 Totta är alltid sötast, min sötplutt :)
 Prinsessan Naomi gör sig inte lika bra på kort, men det tar hon igen med personlighet :) Ska försöka fixa ordentliga kort på henne som man kan rama in hemma!


En alldeles underbar dag med mina fina hästapållar

1 kommentar: