9 mars 2012

Skolan

Idag är jag i Uppsala på en snabbvisit, ska träffa handledaren för ett utlåtande. Hoppas att jag är på rätt väg! Vill verkligen bli klar nu. Jag har inte tid med att hela tiden behöva plugga och just att det hela tiden gnager i huvudet gör mig tokig. Psykbryt känns nära ibland men det är bara att andas och tänka positivt. Positivt tänkande gör alltid lättare och framför allt roligare. Mitt motto i livet är att allt löser sig och ha roligt under tiden!

Hoppträningen i onsdags gick väldigt bra. Totta är riktigt med på noterna och hin drar inte alls lika mycket längre utan väntar så man nästan mer måste driva på istället. Det är fortfarande vissa tekniska delar som hon har svårt med. Hon har svårt att landa i rätt galopp och om hon gör det så byter hon direkt till den andra. Vet ej varför men tänker att det sitter i styrkan i de olika varvens galopp. Hon är ju mycket starkare i högergaloppen. Ska försöka undersöka det närmare!

Naomi fick en liten stund i paddocken i linan, håller på med galoppen från marken just nu och det är mycket bus vill jag lova. Men hon har blivit mycket bättre i longeringen nu så det går framåt. Hon är ju så himla mysig att hålla på med och jag längtar tills vi har kommit så långt att alls känns tryggt och skönt i ridningen.

Nehe nu måste jag packa ihop och gå upp två trappor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar