11 januari 2013

Nytt År... igen!

Nytt År, Nya Tider! Det klassiska man alltid skriver för att peppa sig själv och jag gör alltid så, men åren går för fort. Jag hinner inte med att leva som jag vill. Allt handlar bara om jobb och sova. Så jag vet inte om jag är så förtjust i att det är ett nytt år igen...

Men efter ett lååååångt uppehåll med bloggen funderar jag nu på att ta nya tag med den. Jag har efter Tottas bortgång förra våren, köpt mig en frieservalack som fyller 3 år i år. Han heter Gulliver af Lorens Ängar och har visat en fin sida än så länge. Han är fortfarande väldig ojämn och då menar jag överbyggd, han har mycket kropp kvar att växa i, men jag hoppas det sätter fart nu under våren :) Till sommarn är det tänkt att han ska ridas in och då vill jag gärna att hans kropp är redo för det :)

Naomi har haft lite vintervila då vi var tvungna att köpa ny sadel och sadelletande är inte det lättaste men till slut så hittade vi en. Hon har nu en Bates Caprilli flatback som är superskön och hon verkar trivas i den också. Men nästa vecka ska ryggen kollas upp. Hon va lite instabil i höstas i högervarvet och ville inte alls sätta under sig höger bak så jag tror att det kan finnas någon störning. Vi får se!

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar