15 december 2011

Nu tar jag snart jul!

Inget går som jag vill! Nu har min externa hårddisk strejkat och jag kommer inte åt ett enda arbete, alltså inte heller mitt ex.arbete!!! Jag som tror på ödet känner att detta är ett ganska tydligt tecken på att jag inte ska försöka bli klar med arbetet nu utan att det ska vänta lite. MEN, jag jobbar på att försöka få igång det ändå! Man vet ju aldrig om det kanske sker ett mirakel. Även om det känns ganska tungt så ser jag ljust på framtiden, jag vet att jag har min examen inom en snar framtid och under tiden har jag willy:s (förhoppningsvis) och annars behöver dom vikarier både i vimmerby och hultsfred på förskolorna så jobb kommer jag nog ha ändå. Jag vill inget hellre än ta julpaus nu och bara fokusera på julen istället för på julen, arbetet, jobbet, hästarna, julstäda... o.s.v. Det känns bättre att ta tag i arbetet efter jul och nyår när allt annat har lugnat ner sig och man kan fokusera helhjärtat på arbetet. Jag har ju haft två motgångar nu så jag har ju ganska mycket kvar på mindre än två veckor där jag jobbar flera dagar i veckan. Suck! Nu har jag iaf fått skriva av mig lite och det känns ju alltid bättre :) Snart jul ju :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar