17 februari 2012

Tjena Tjena

Sitter nu hemma i soffan efter en härlig eftermiddag/kväll i stallet :) Jag och pappa har hämtat halm så nu är lösdriften i bruk och alla tre hästar är nöjda. I helgen kommer det en ny kompis som ska få plats och det ska nog gå kanon. Totta flyttar förhoppningsvis till ridskolan inom en snar framtid. Då blir det träna för hela slanten :) Vi ska fasen gå till final i allsvenskan i år! I helgen eller nästa vecka kommer hovis med så nu ska äntligen lilla bulan/knölis få broddar så vi kan rida. Undrar ni över smeknamnet så är nu bulan eller knölis det som gäller p.g.a. hennes knöl på nosryggen som förmodligen alltid kommer vara där :(

I morgon hoppas jag på dåligt väder så jag kan plugga men känner på mig att så inte kommer bli! Så därför har jag planerat in stallet på morgonen och senare någon form av vinteraktivitet som avslutas med mello och en påse godis :) Är ni sugna får ni mer än gärna säga till, vi har plats i vår lilla lägenhet :)

På söndag blir det dressyrträning igen och jag hoppas det blir lika givande som sist och att jag får samma härliga träningsverk:) Men vi får se!

Ha en bra helg för det ska jag ha :) Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar