16 juni 2011

Vuxenångest

Jag har nu bestämt mig för att bli vuxen och börja planera inför det kommande livet. Vad ska livet innehålla? Jo familj, egen gård, hästar, får och höns. Vad ska jag börja med? Familj kanske? Ja jag har ju mannen iaf och honom vill jag ha i mitt liv föralltid. Familjen får vänta lite till. Sen är det egen gård! Nja har ju inte fast jobb än så det blir nog svårt med lån. Hästar, ja här har jag många chanser men det verkar inte som att livet vill som jag vill. Har ju försökt få med mig Naomi hem men hon har bara trilskat och haft massa krångel för sig. Så antar att det inte är meningen att jag ska ha henne. Har nu hittat en 1:åring efter Zuidenwind som är så himla fin. fick 47 poäng och blev klass 1 på fölvisning. Men det är en valack! Men sen har jag tänkt att jag ska ju faktiskt tävla och vilken kön är då bäst? spelar det någon roll om man har en valack eller ett sto? Själv känner jag så att bara inte valacken är off så spelar det ingen roll. Så funderar på att åka och kolla på 1:åringen och se vad han har att erbjuda, kanske han kan bli min. Jag tycker att det kan vara roligare när man får följa med från ganska tidig start men det innebär också att det kommer ta längre tid innan man kan komma till start. Men samtidigt har jag tänkt att Totta ska hålla i två, tre år till så det spelar ju heller ingen roll. I framtiden vill jag sedan ha ett avelssto som inte ska ridas mer än för hobbyridningens skull, därför kan det ju vara bättre att vänta med ett sto. Eller? Ångest, vuxenångest alltså! Jag måste numera ta mina egna beslut och göra mina egna val. Vad gäller får och höns är de ett mycket senare kapitell. Åååhhhh! Jag tror jag blir galen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar