22 augusti 2011

En bra dag

Yes idag hade jag och Naomi en bra dag :) Eftersom hon inte riktigt stadgat sig och jag har känt att hon inte har varit sitt riktiga jag som hon var hos Victoria så tog jag mig en riktig funderare. Sen i helgen sa det bara pang! Vilket pucko jag är! Det är klart att hon inte stadgar sig när hon inte känner nån trygghet hos mig och varför känner hon ingen trygghet!? Jo för att jag inte har varit tydlig nog med att visa att jag är ledare och att hon kan lita på mig och känna sig trygg hos mig. Ibland är man bra dum! Men idag blev det en ny start och det första jag gjorde var att visa att hej här är jag och jag är din ledare :) Det är ju så enkelt egentligen, jag fick ju lära mig när jag hade Rocket hur man använder sitt kroppsspråk så varför jag inte tänkte på det innan vet jag inte! Men bara efter några tillrättavisningar idag så blev det en helt ny Naomi. Hon blev lugnare och hon tuggade och sänkte huvudet, precis som det ska vara :) Så nu är det ledarskapsträning som gäller varje dag tills hon känner sig helt trygg hos mig! Så lätt det kan vara bara man tänker till och försöker förstå vad problemet är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar