25 augusti 2011

God morgon

Enda orsaken till att jag är uppe såhär tidigt när jag är ledig är att jag har ringt till vet för nu ska hästarna vaccineras. Gillar verkligen inte att gå upp tidigt men när skolan börjar är det ju bara att vänja sig! Tänk sen när man alltid måste gå upp tidigt för att jobba, usch vad hemskt! Jag är verkligen ingen morgonmänniska.

Igår var jag med på hoppträning med Totta och hon var så superduperduktig :) jag tänkte att hjälp vad vi kommer skämma ut oss men hon gick som en klocka och hoppade hur fint som helst. Sen tror jag att hoppträning är väldigt nyttigt för alla hästar då man måste vara noggran med vägar och rytmen så allt stämmer in. Totta blev iaf väldigt mjuk och smidig vilket även bidrar till bättre ridning och muskelbyggande på rätt ställen :) Synd att jag ska till Uppsala nu och vara borta ett tag men när jag kommer tillbaka ska jag absolut vara med på denna hoppträning regelbundet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar