24 augusti 2011

Igår

Igår tog jag med Totta till paddocken för ett dressyrpass, vilket gick helt okej! Hon är väldigt pigg och det krävs mycket arbete för att få henne smidig utan att ligga på som ett ånglok. Och igår fick jag inte riktigt till det som jag vill. Hon var lite extra pigg men det hjälpte faktiskt till i galoppen för där gick hon bättre än vad hon brukar. Men det märks att hon har vilat typ hela sommaren :) Den gamla tanten!

Sen.... Tog vi ut Naomi för en ridtur i paddocken och hjälp vilken start! När min kompis gick iväg med sin häst blev Naomi lite nervig så hon ställde sig rakt upp och det var bara för mig att glida ner på marken. Gillar inte alls när hästar stegrar sig men efter ett antal år med Totta som typ jämt stegrade sig innan så kan jag hantera situationen ganska bra. Så det var bara att hoppa upp igen och sen gick det superbra. Hon lyssnade mycket mer på mig än vad hon brukar och jag kunde trava flera gånger så det är ju positivt ändå :) Men tyvärr blir jag ju lite skakis när det händer läskiga saker. Men jag tänker fortsätta ändå, hon är ju trots allt bara 3 år så det ska nog gå bra till slut :)

Titta på sötnosarna Naomi och Felizia :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar