1 augusti 2011

Sommarväder och sommarkläder

Nu har det blivit sommar igen för en dag :) Hoppas det fortsätter så man kan njuta lite! Tyvärr måste jag börja plugga till en tenta nu så det känns ju inte riktigt toppen ändå. Men va sjutton, hur svårt kan det vara?!

Naomi ser ut att trivas i Sönnerhult med de andra tokarna och hon börjar bli rund och fin. Hon vart lite mager så vi fick flytta dom till lite mer bete. Jag tror att det tog på hennes krafter att flytta till nytt ställe med nya hästar som desutom inte var så väldans snälla i början. Men de verkar komma överrens nu sålänge Naomi inte är för jobbig:)

Jag har iaf tömkört nu i två dagar, och det har väl gått sådär och toppen :) I går gick det sådär, hon ville inte alls gå ifrån stallet och de andra så vi fick ta hjälp av en ledare. Idag var hon likadan i början så då valde jag att säga till på skarpen att nu får du faktiskt gå fram och till slut trillade poletten ner och det gick toppen. Det är inte lätt att ha en treåring när man inte har de kunskaperna men jag är fast besluten att klara av detta på det allra bästa sättet :) Idag tränade jag även lite ledarskapsträning och där visade hon positiva sidor :)

Totta fick komma ut på en skrittrunda eftersom hon är så öm i fötterna nu när hon inte har några skor. Jag vet att hon inte tycker det är så jättekul att bara skritta men ibland måste man kunna ta det lugnt också. Vi träffade också på en liten liten ormbäbis. Den kan inte ha varit mer än 15 cm lång!

Nehe det var den dagen det, i morrn blir det jobb igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar