29 april 2011

Fy vilken vecka!

Känner inte alls att jag har fokus på ridningen just nu, inte skolan heller för den delen men ibland blir det så. Ibland måste man fokusera på annat som är viktigare och nu har det varit så ett tag. Mycket som har hänt och som måste bearbetas.. :( Men nu tittar jag frammåt och känner att det är dags att ta tag i min stackars häst som blir lite otsidosatt vid sånna här tillfällen.

Men men! I onsdags red jag i paddocken i Idas nya fina dressyrsadel :) Gick sådär, den var alldeles för bred så det gick inte alls. Men Totta var fin och hon är fortfarande fräsch, bara hoppas att det sitter i nu så det inte blir bakslag. Känner fortfarande att jag skulle vilja ha någon mer häst att träna, som jag kanske kan komma lite längre med. Men det får väl vänta tills det rätta tillfället kommer :)

Åkte med Linnea hem idag och vi diskuterade om allt mellan himmel och jord :) mycket trevligt! Men pratade lite om att ha ridelever och det skulle jag verkligen vilja ha. Kunna hjälpa de som vill rida och som kanske inte har råd med ridskola eller som bara vill ha lite mer privat hjälp! Men det kanske blir i framtiden!

I morgon ska jag jobba på ridskolan, det är hopptävling där :) Det var inte igår man hjälpte till på tävling, haha! Blir nog skoj :)

Se är det ju VALBORG också :) Hihi, undrar vad en sådan kväll har att bjuda på!

/Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar