8 april 2011

Träning i alla former!

I veckan var det dags att börja träna min egna kropp så man blir fit for the beach liksom :) Matilda och jag satte ihop ett eget program med uppvärmning och styrka, vi fyllde vattenflaskor som vi använde som vikter. Supersmart! :)



Kom idag iväg till ridhuset för ett träningspass, äntligen :) Eftersom hon är kort i bogen på högersidan började jag med att stretcha henne lite försiktigt och efter det tog jag fram longerlinan. Hon fick trava på i båda varven och sträcka ut sig ordentligt. Sedan var det bara att hoppa upp! Varför har jag inte provat detta innan? Hon gick helt superduperbra, jag kunde t.o.m. känna hur hon jobbade med bakbenen och vilken galopp sen :) Helt underbart! hoppas nu bara att detta kan hålla i sig så vi kan bygga från detta. Jag tog chansen och red övningen jag lagt in innan och det gick bra det med, hon följde skänklarna fint och var relativt rak hela tiden :) Glad Sofie :)


Nu börjar hon bli rund och fin i kroppen :)

/Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar